Thursday, December 1, 2011

Maaf

Maaf lambat update cerita perihal Pra Sekolah. Masa sering tidak mencukupi untuk saya bercerita dengan blog ini. Alhamdulillah, blog ini sudah mencapai 8 follower dalam masa dua tahun ia diwujudkan. Terima kasih saya ucapkan kerana sudi menjadi follower dan membaca perihal pelajar Pra Sekolah Selayang Baru (2) ini.

Saya juga ingin memohon maaf kerana gambar-gambar pra sekolah sepanjang 2011 telah banyak hilang dan ada yang tidak dapat diselamatkan failnya. Saya cuma mampu berkongsi gambar yang masih ada disimpanan saya sebelum menjadi mangsa seterusnya.

Selepas kejadian serangan virus dan memaksa komputer diformat, saya rasa ada baiknya saya mewujudkan back-up dengan membuat akaun photobucket pra sekolah SKBBS2 untuk memudahkan perkongsian gambar dan untuk tatapan ibu bapa pelajar.

Insya Allah saya akan wujudkan dalam masa terdekat ini.

Saya akan mewar-warkan akaun photobucketnya disini dan ia adalah perkongsian untuk semua.

Saturday, February 5, 2011

Hari Pendaftaran Pra Sekolah 2011


Ujian


Ujian



Sessi mengukur baju





Hari perdaftaran Pra Sekolah untuk tahun 2011 berlangsung sebulan awal.. Hari pendaftaran merangkumi sessi membayar yuran, mengukur baju pelajar dan ujian pelajar. Ketiga-tiga perkara ini penting dijalankan sebelum pelajar memasuki sessi persekolahan.

Perangai Ikut Keturunan






mari kita buat observasi terhadap anak2 kita..
bayangkan hari pertama di tadika..

anak2 memasuki perkarangan sekolah dan...

kanak2 berdarah O
sekalipun jika mereka menangis, pelukan guru akan membuat dia tenang.. jika mainannya diambil kanak2 lain dia akan menangis dengan kuat.. dan dapat dialihkan perhatiannya dengan permainan..

kanak2 berdarah A
akan langsung menangis dan akan mulai tenang setelah diberitahu dan difahamkan kepada dia akan urutan2 kegiatan hari itu.. dia akan jarang menangis jika berada bersama guru yang sudah ditetapkan buatnya..

kanak2 berdarah B
akan langsung bermain.. namun setelah beberapa hari tiba2 dia akan menangis dan mahu pulang.. jika diberi permainan dia akan bermain sebentar namun akan menangis semula..

kanak2 berdarah AB
menangis tetapi tidak menangis sehingga tidak terkendali.. namun ketika dijemput pulang oleh ibubapanya dia akan terus membuat perangai seperti marah, masam atau menangis..

sekarang tibalah waktu makan..

kanak2 berdarah O
makan sehingga puas.. malah makanan orang lain ataupun makanan yg sudah jatuh pun akan dimakannya, pada waktu dia mahu..

kanak2 berdarah A
pandai makan menggunakan alatan.. seperti sudu, garpu malah jika diajar menggunakan chopstick..

kanak2 berdarah B
makannya berselerak.. ketika anak2 lain mulai bermain, dia akan langsung ikut bermain..

kanak2 berdarah AB
jarang menambah makanan.. makan makanan yg dia suka sahaja dan menolak makanan yang dia tidak suka..

bagaimana pula dengan tabiat buang air..

kanak2 berdarah O
tidak suka jika sedang bermain harus ke toilet.. mereka tidak suka dipaksa.. bila tak tahan baru tergesa2 ke toilet..

kanak2 berdarah A
sensitif dengan sesuatu yang memalukan dan sangat peka dengan ayat "kawan2 semua buang air di toilet."

kanak2 berdarah B
akan ke toilet pada bila2 masa, malah menganggap ke toilet juga adalah suatu cara bermain..

kanak2 berdarah AB
tidak membantah dan mengikuti dengan baik ketika dilatih toilet training.. suka pada kebersihan makanya sesuai diberi penekanan pada kebersihan seperti, "kalau basah tak selesa kan?"

dan saatnya untuk berlumba lari merentasi halangan..

kanak2 berdarah O
berorientasi pada menang-kalah.. meninggalkan anak lain dan terus maju..

kanak2 berdarah A
mahu menyelesaikan seluruh halangan dengan sebaik2nya..

kanak2 berdarah B
mengarahkan diri pada sasaran dan mencabar dirinya untuk menyelesaikan perlumbaan..

kanak2 berdarah AB
baik hati dan menunggu teman2nya yang keletihan..

alamak! anak2 sedang berebut permainan..

kanak2 berdarah O
berawal dengan keinginan utk memiliki sepenuhnya dan berakhir dengan pertengkaran dengan kekuatan..

kanak berdarah A
anak menangis dengan kuat dengan sangat marahnya

kanak2 berdarah B
tidak suka bertengkar dan akan mula2 mengalah

kanak2 berdarah AB
tidak berebut barang tetapi sering berperang mulut

siapa pula yang akan mengadu ke guru?

kanak2 berdarah O
menggunakan kekuasan dengan tepat, "cakap dengan cikgu!"

kanak2 berdarah A
memegang teguh peraturan, "cakap dengan cikgu!"

kanak berdarah B
menjadi penonton yg ingin tahu, mengolok2 anak2 lain yang bertengkar..

kanak2 berdarah AB
selama tidak melibatkan dirinya, dia tidak akan ambil peduli..

bagaimanakah caranya untuk menasihatkan anak2 ini?

kanak2 berdarah O
paling penting adalah memperlihatkan dengan jelas bahawa kita benar2 risaukan dirinya.. yang penting bukanlah alasan tetapi kasih sayang..

kanak2 berdarah A
harus benar2 bersabar dan memberi ruang untuk anak2 itu bertanya dan memahami.. jika kita tidak mahu menjawabnya dan langsung mengatakan "tidak!".. dia akan memberontak dalam hati terhadap perkara2 yang tidak difahaminya dan berkata "ibu dan ayah tidak mahu memahami perasaan saya.."

kanak2 berdarah B
ketika dimarah, anak2 ini tidak akan membantah namun setelah itu melakukan perkara yang sama semula.. penting untuk bersikap tegas terhadap mereka, kerna untuk hal yang sama sekalipun mereka harus diberitahu berulang2..

kanak2 berdarah AB
jelaskan mengapa kita memarahinya sehingga mereka benar2 faham.. jangan cuba berbohong kerna mereka akan memandang rendah kepada kita.. jika anak berdarah A akan melawan, anak berdarah AB akan menyimpan.. dia tidak suka mengungkap kemarahannya dan tak boleh mengatakan perkara yang dianggapnya tidak sopan..

copy info berharga ini dari
http://boonchert.blogspot.com/2010/05/perangai-ikut-keturunan.html





Monday, December 6, 2010

corat coret pra sekolah 2010

Sebelum 2010 melabuhkan tirainya.. baik kita berkongsi bersama pelbagai peristiwa yang berlaku di pra..
antaranya

1. Gotong Royong dan Taman Herba Pra Sekolah

Gotong royong dalam pra dibantu oleh kaum ibu seperti mengemas kelas, membalut buku dan sebagainya


Taman herba dibuat oleh kaum bapa. Pokok-pokok seperti serai, daun pandan, cili, terung dan limau ditanam oleh mereka..

2. Lawatan ke Pusat Sains Negara
Bacaan doa sebelum memulakan perjalanan..


Say tigaaaaa... :)

Peluang bermain mesti tak dilepaskan.. hehe

Cikgu Azlina kepenatan melayan kerenah muridnya.. sabar ea cikgu


3. Bencana di Pra Sekolah
Pra kami agak terbuka sedikit.. Bila hujan menyebabkan ribut dalam pra kami.. Inilah akibat apabila hujan lebat melanda...





4. Serangan labah-labah.. hehe
Labah-labah membuat sarang di kelas Pra Pintar.. Lihat ada lebih 10 ekor anak labah-labah


5. Pra sekolah menang hadiah keceriaan kelas pra sempena Hari Merdeka
Manakan tidak menang, lebih 30 keping bendera Malaysia ditaja oleh seorang bapa pelajar.. Terima kasih Encik Azizul Hafiezan..

6. Jamuan Hari Raya 2010
Maaf gambar tiada..

7. Konvokesyen pra sekolah 2010
Maaf gambar tiada..

8. Majlis Makan Malam Amal SKBBS2
Walaupun pra sekolah tidak terlibat secara langsung dalam acara ini, tapi ramai ibu bapa pelajar pra sekolah hadir memeriahkan suasana..
Kalau tak hujan pasti suasana sangat romantik kerana berbumbungkan langit.. kerlipan bintang pasti memukau hati.. malangnya kita hanya merancang tuhan yang menentukan.. :)

9. Hari Sukan SKBBS2
Raptai hari sukan.. Amir! isk2... posing jer tau..hehe

Kenapa Heliza macam tergantung jek? hmm...

Hari sukan sebenar.. Semua muka terujakan..
Senamrobik.. Eh..eh GB pun ada..





10. Birthday Party Bulan Mac...


11. Danish menghadiahkan 2 buah kek.. :)

12. Birthday Amirah

13. Hari Guru SKBBS 2
Maaf tiada gmbr untuk dikongsi.. cuma raptai saja yang ada..

13. Birthday Bazli
Tuan punya badan yang memulakan aktiviti menyambut hari jadi dan memberi gift pack.. hampir semua pelajar mengikut caranya.. erm...

Hah.. Antara gift pack yang Bazli beri.. Topeng Muka!

p/s-- gmbr lain saya akan upload kemudian.. streamyx lambat ya amat lately..

khasiat pisang


dpt dr email.. utk dikongsi bersama

Khasiat Buah Pisang



Perhatian:

Jangan sekali-kali menyimpan pisang dalam peti sejuk.

Pisang mengandungi 3 jenis gula semulajadi seperti sukrosa, fruktosa dan glukosa yang digabungkan dengan gentian. Pisang memberikan tenaga kepada manusia dengan kadar segera dan berterusan.


Kajian yang telah dibuat menunjukkan bahawa 2 biji pisang mempunyai cukup tenaga untuk senaman selama 90 minit. Tidak hairanlah pisang dijadikan buah utama kepada atlit terkenal dunia. Bukan itu saja, malah pisang juga amat sesuai untuk mencegah dan merawat beberapa jenis penyakit, menjadikannya amat sesuai dalam pemakanan kita seharian.


Tekanan:
Merujuk kepada survey terbaru yang dijalankan oleh MIND terhadap pesakit-pesakit tekanan jiwa, kebanyakan daripada mereka kembali pulih selepas makan pisang. Ini kerana pisang mengandungi tryptophan, iaitu sejenis protein yang bertukar kepada serotonin dalam tubuh manusia, yang menyebabkan kita tenang, mengembalikan mood dan secara amnya membuatkan kita berasa gembira.


PMS:
Lupakan pil-pil hospital dan makan sahaja pisang. Vitamin B6 yang terkandung mampu meneutralkan paras glukosa dalam darah, yang boleh mengembalikan mood anda.

Anemia:
Dengan kandungan zat besi yang tinggi, pisang mampu mengawal pertumbuhan hemoglobin dalam darah, yang secara tak langsung membantu dalam kes-kes anemia.


Tekanan Darah Tinggi:
Buah tropikal unik ini mengandungi kadar potassium yang tinggi dan garam rendah, menjadikannya sempurna untuk menstabilkan tekanan darah.


Kuasa Minda:
Kajian dibuat terhadap 200 pelajar di sebuah sekolah di mana semasa peperiksaan dijalankan, mereka diberi makan pisang untuk sarapan, rehat, dan makan tengahari. Keputusannya, buah pisang yang mengandungi kadar potassium yang tinggi dapat membantu pembelajaran dengan menjadikan pelajar-pelajar itu lebih cekap (alert).


Penghadaman:
Gentian tinggi, jadikan pisang sebagai diet seharian anda pasti membantu menstabilkan tindakan usus kecil dan besar.


Keletihan:
Salah satu cara terbaik untuk mengurangkan keletihan ialah dengan membuat minuman pisang susu campur madu . Pisang bertindak menyejukkan perut dan dengan bantuan madu dapat membina semula kandungan gula dalam darah yang berkurangan akibat keletihan, manakala susu pula memperbetulkan sistem hidrasi semula anda.


Panas Jantung:
Pisang mempunyai kesan anti-asid semulajadi dalam badan. Oleh itu, jika anda menghadapi rasa panas di jantung, cuba makan pisang untuk pemulihan yang baik.


Demam Pagi:
Jadikan pisang sebagai snek setiap hari untuk membantu memelihara kadar gula dalam darah untuk mengelakkan demam pagi.


Gigitan Nyamuk:
Sebelum menggunakan krim gigitan serangga, cuba sapukan kawasan bekas gigitan nyamuk dengan lapisan dalam kulit pisang. Ramai yang telah berjaya mengatasi kegatalan akibat gigitan nyamuk dengan cara ini. - good info


Saraf:
Pisang mengandungi kadar vitamin B yang tinggi yang dapat membantu menenangkan sistem saraf anda .


Obesiti dan Tekanan Kerja:
Kajian di Institut Psikologi di Austria mendapati tekanan kerja menjadi pemangkin kepada pengambilan makanan seperti coklat dan kerepek . Berdasarkan 5,000 pesakit hospital, kajian mendapati kebanyakan pesakit obes membuat kerja-kerja tekanan tinggi. Laporan juga menyatakan, untuk mengatasi masalah ini, kita perlu mengawal kadar gula dalam darah dengan mengambil makanan karbohidrat tinggi setiap 2 jam untuk mengekalkan kadar yang stabil . Makanlah pisang.


Ulser:
Pisang amat baik dalam pencegahan ulser kerana ia bersifat lembut dan tidak mencederakan organ dalaman kita. Ia juga bertindak sebagai peneutral lebihan asid serta mengurangkan kepedihan dengan bertindak menyaluti lapisan dinding perut kita.


Kawalan Suhu:
Ramai yang percaya bahawa dengan memakan pisang, ia dapat menurunkan suhu kedua-dua fizikal dan emosi kepada ibu-ibu mengandung. Di Thailand sebagai contoh, ibu mengandung mengambil pisang untuk memastikan bayi yang dilahirkan itu menjadi seorang yang penyabar (cool).


Seasonal Affective Disorder (SAD):
Penyakit ini merupakan simptom yang terjadi akibat daripada kurangnya pendedahan kepada cahaya matahari . Pisang dapat membantu pesakit ini kerana ia mengandungi tryptophan semulajadi yang membaikpulih mud kita.


Ketagihan Rokok & Tembakau:
Pisang dapat membantu perokok yang ingin berhenti merokok. Vitamin B6, B12, potassium dan magnesium yang terdapat dalam pisang, ia dapat membantu tubuh kita dalam membaikpulih kesan nikotin terhadap tubuh .


Stress:
Potassium merupakan bahan mineral vital, yang membantu menormalkan degupan jantung, menghantar oksigen kepada otak dan mengimbangi kandungan air dalam tubuh . Bila kita stres, kadar metabolisma kita naik, menyebabkan kadar potassium menurun. Keadaan ini dapat diimbangi semula dengan bantuan snek pisang yang tinggi potassium.


Strok:
Mengikut kajian dalam buku The New England Journal of Medicine, mengambil pisang sebagai diet harian mampu mengurangkan risiko kematian akibat strok sebanyak 40%!


Lain-lain Penyakit Kulit:
Pengamal perubatan semulajadi (alternatif) berpendapat, untuk menghilangkan pelbagai masalah kulit, termasuk jerawat, kudis, parut, kurap, dan sebagainya, ambil sekeping kulit pisang, tampalkan sebelah dalam kulit pisang itu pada tempat yang ingin dirawat dengan menggunakan plaster luka biasa atau pun plaster bedah

Jadi, pisang memang merupakan ubat semulajadi kepada banyak penyakit. Jika dibandingkan dengan epal, pisang mempunyai 4 kali ganda kandungan protein, 2 kali karbohidrat, 3 kali fosforus, 5 kali vitamin A dan zat besi, dan 2 kali vitamin dan mineral lain. Ia juga kaya dengan potassium dan merupakan salah satu makanan terbaik yang mudah didapati.

Jadi mungkin inilah masa untuk berubah kepada kata yang biasa disebut-sebut, Sebiji pisang sehari dapat menjauhkan doktor!


Satu lagi; ingin kilatkan kasut?? Ambil bahagian dalam kulit pisang, sapukan secara terus kepada kasut anda, kemudian kilatkan dengan kain kering. Menakjubkan!

Saturday, November 6, 2010

How long can you freeze food?

When it comes to preparing healthy meals at home, don't underestimate the value of your freezer. A well-stocked freezer can save you a trip to the store when you're pressed for time, which could mean the difference between making dinner and ordering in. It also lets you save meals that you prepare in big batches ahead of time, take advantage of discounts at the grocery store, and keep food that might otherwise go to waste.

Freezing is also an easy way to preserve local, in-season, fruits, and veggies that you buy at farmers markets or grow in your garden. If you want to eat delicious tomatoes in the dead of winter, for example, but are intimidated by canning, freezing is worth considering.

But just how long will that casserole or whole chicken last in the freezer? According to the Food Safety and Inspection Service, food stored in a freezer set at 0 degrees Fahrenheit will stay safe indefinitely. But that doesn't mean the taste and texture will remain the same.

Here is a guide to how long you can freeze foods before you sacrifice quality. Keep in mind that quality does deteriorate the longer food sits in your freezer, so aim to defrost sooner rather than later.

  • Bacon: 1 to 2 months
  • Breads: 2 to 3 months
  • Casseroles: 2 to 3 months
  • Cooked beef and pork: 2 to 3 months
  • Cooked poultry: 4 months
  • Cookie dough: 3 months
  • Fruit: 8 to 12 months
  • Frozen dinners: 3 to 4 months
  • Hot dogs: 1 to 2 months
  • Lunch meats: 1 to 2 months
  • Sausage: 1 to 2 months
  • Soups and stews: 2 to 3 months
  • Uncooked chicken (parts): 9 months
  • Uncooked chicken (whole): 1 year
  • Uncooked steaks, chops, or roasts: 4 to 12 months
  • Uncooked ground meat: 3 to 4 months
  • Vegetables: 8 to 12 months

Basic tips for freezing food:

  • Freeze foods as close to purchase (or harvest if you have a garden) as possible. The fresher food is when you freeze it, the better the quality when you defrost it.
  • While most foods can be frozen, there are some foods you should keep out of the freezer. Don't freeze canned foods or eggs in shells (which can crack and allow bacteria to enter). Technically you can freeze mayonnaise, cream sauce, and lettuce, but the quality takes a big hit. Here's a list of foods that don't freeze well with details on their condition after thawing.
  • Cool cooked foods down before freezing so they freeze faster, which helps preserve quality.
  • Packaging matters and varies depending on what you're freezing. If you choose glass over plastic containers, wrap, or bags, you'll need to make sure it's tempered so it doesn't break.
  • You can freeze meat in its original packaging, but if you want to store it for long periods of time, add an additional layer of packaging, such as plastic wrap or bags.
  • It's always a good idea to label items so you know what they are and how long they've been in the freezer.
  • Resist the temptation to defrost foods on your countertop. The three safest ways to thaw foods are in your fridge, in cold water, and in the microwave.

How to freeze fresh produce:

  • The key to freezing fresh fruit is to spread out the cleaned, dried, and prepared (cut up) pieces of fruit on cookie sheets. Once the individual pieces of fruit are frozen, you can combine and put in freezer bags. Some people prefer to pack fruits in sugar or sugar syrup to help preserve texture and flavor. The National Center for Home Food Preservation has tips on how to freeze specific fruits such as strawberries, tomatoes, peaches, and many more.
  • Vegetables usually need to be blanched (boiled or steamed for a short time) before freezing to maintain flavor, color, and texture. Blanching times vary depending on the vegetable. The National Center for Home Food Preservation has a chart with blanching times for everything from corn to collard greens and simple instructions for how to freeze a large variety of vegetables.

Environmental journalist Lori Bongiorno shares green-living tips and product reviews with Yahoo! Green's users. Send Lori a question or suggestion for potential use in a future column. Her book, Green Greener Greenest: A Practical Guide to Making Eco-smart Choices a Part of Your Life is available on Yahoo! Shopping and Amazon.com.

Aktiviti Bulan Puasa Pra Sekolah Kami

Hah jangan tak tahu pelbagai aktiviti dilakukan walaupun kita sedang menjalani ibadah puasa.

1. PELAJAR BERPUASA
Jangan tak percaya kalau kami katakan yang kebanyakan pelajar sekolah kami berpuasa di sekolah (setengah hari) dan ramai juga yang berpuasa sampai ke waktu berbuka. Ada juga yang tidak sempat mencapai waktu tengah hari sudah berbuka. Namun ia tidak menjadi masalah kerana berpuasa pada usia mereka hanyalah sebagai latihan dikemudian hari dan bukannya paksaan.

Cikgu dan PPM tahu jika seseorang pelajar mengadu sakit perut. Maksudnya nak berbukalah tu. Tapi lebih lucu apabila seorang berbuka.. ada yang mengadu sakit perut juga.
Tiada paksaan bukan.. jadi takda masalah memberi mereka makan makanan mereka..

Lihat saja carta disebelah.. stiker hijau bermaksud pelajar berpuasa dan stiker oren pelajar tidak berpuasa.. Menarikkan? Kebanyakannya hijau...

Semangat puasa bukan sahaja dirasai oleh pelajar Melayu tetapi juga pelajar India (Darren).. Jangan tak tahu dia juga berpuasa walaupun namanya tiada.. Lihat disebelah kiri sekali.. ada stikernya..semangatkan?

Stiker dan makanan akan diberi sebelum pelajar pulang dan mereka akan menampal stiker mereka pada nama mereka sendiri..

Ganjarannya sudah tentu ada.. Setiap pelajar yang berjaya berpuasa penuh disekolah saja (bukan berpuasa penuh sampai dirumah ya), kami akan memberi lebih duit raya dan coklat berbanding kawan yang terlopong puasanya.. hahaha...

Menariknya seorang pelajar kami Mohd Faheim Emir meneruskan aktiviti berpuasa dengan berpuasa 6.. Hah.. terkejutkan.. :)

p/s: bulan Ramadan, pra sekolah kami tidak memasak tapi hanya menyediakan sebuku roti untuk bekalan setiap pelajar. Tahun depan, menu mungkin berubah sedikit.. tetapi masih tidak memasak...

2. Aktivit waktu rehat
Agaknya aktiviti ketika inilah yang paling pelajar nanti-nantikan. Waktu rehat! Aktiviti bermain sepuas hati. Namun mereka bukan bermain permainan yang tetapi permainan menjana minda dengan pantauan kami semua. Kami tidak melepaskan pelajar melompat, menyorok atau permainan yang memenatkan tapi seperti gambar dibawah...

Ajim sedang cuba menyiapkan bahan binaannya. Senyum Ajim :) Apa tu Ajim?


Aishah dan Eliza yang berkerjasama menyiapkan bahan binaan mereka..


Faheim dan Hifzan juga sedang menyiapkan bahan binaan mereka. Jangan bergaduh sudah ye..


Husna, Nuraina dan Nurina menunjukkan hasil kerja mereka... Pandai sungguh mereka menjana minda mereka tanpa bantuan sesiapa..


Izz Hilman seorang diri menyiapkan legonya.. Jangan dikacau nanti bergaduh. Kreatifkan?

Amir pula dengan aksi seperti peniaga.. Wah ada gaya nampak?



Ainul Marsya dan Maisarah (tidak bertudung) n Amirah dan Athirah (bertudung) kembali meneroka permainan lama iaitu congkak. Permainan ini pun menjana minda jugakan? :)


3. Aktiviti Memasak

Apa memasak? Pelajar diajar memasak? Kata tidak memasak bulan puasa.. Sabar.. nanti kami terangkan..

Terdapat dalam silibus mengajar cara-cara memasak yang ringkas. Kami cuba mengambil sedikit masa untuk menerangkan apa bahan2 yang digunakan untuk memasak.

Bulan puasa lepas kami mengajar cara memasak air soya.. dan hasilnya kami bekalkan pelajar setiap botol air soya panas yang sangat-sangat sedap walaupun kami semua berpuasa.

Pelajar hanya memerhati bahan2 dan cara membuat air soya kerana proses membuat air soya perlu bersih dan kemas (jika mereka yang membuatnya tak tahulah jadi air soya coklat mungkin =) )

Maaf tiada gambar untuk dikongsi.

Kami juga mengajar cara2 memasak biskut suji/arab.. (erm selepas menghasilkannya baru keluar tentang fatwa halal penggunaan minyak sapi = aduh mungkin ibubapa mengtong sampah biskut buatan pelajar itu)


Empat kumpulan menghasilkan biskut suji mereka


Cikgu Azlina menunjukkan cara mengentel biskut suji.. Yang lain tekun mendengar


Cikgu Aini pun asyik mengajar pelajar perempuan mengentel biskut suji...


Beraksi memang mereka rajin.. Akashah buka mata ye lain kali..


Maisarah, Hilma, atul, Amirah, Ainul dan Qistina.. Gembira dengan hasil kerja mereka..


Anis, Aisyah, Aliah n Syauqina..


Comelkan susunan biskut suji mereka... Bazli, Amir dan Faheim

Hasil buatan biskut mereka, kami bekalkan sedikit sorang dengan bekas yang mereka sendiri bawa.. Sesiapa yang tidak bawa bekal.. maaf tiada bekal.. Tapi yang bagusnya ingatan mereka lebih bagus daripada kami.. Semua ingat untuk membawa bekal..

Aktiviti lain sepanjang bulan puasa sama seperti bulan biasa..